Jak reklamować tusze, tonery?

Pamiętajmy, że każdy tusz czy toner do drukarki , zamienny czy oryginalny możemy reklamować. W przypadku zamienników, często zdarza się, że producenci oferują naprawę drukarki gdy udowodni się, że to ich wkład uszkodził drukarkę. Warto posiadać jako dowód wydruk przed osadzeniem wkładu i po osadzeniu wadliwego (jeśli oczywiście usterka w ogóle pozwala na wydruk). Można także przesłać producentowi wkładu film z nagraniem przedstawiający jak zachowuje się drukarka po wymianie na ich wkład zamienny.  Warto także skorzystać z ekspertyzy firmy (takiej jak nasza) prowadzącej serwis drukarek, aby fachowa pisemna diagnoza byłą podstawą do uznania reklamacji.

Często zamienniki nie są wykrywane przez drukarkę z powodu aktualizacji oprogramowania co z kolei prowadzi, do tego, że chip na wkładzie nie jest akceptowany. W takim przypadku warto sprawdzić na opakowaniu zamiennika czy nasz model drukarki jest wymieniony, bo może się zdarzyć, że nie będziemy mogli go zareklamować bo producent stwierdzi, że nie jest on do tego modelu, po mimo, że numer (symbol) kartridża jest identyczny.

Ciężko jest w przypadku tuszy i tonerów zamiennych sprowadzanych masowo z Chin, często sprzedawanych bez opakowania i bez jakiejkolwiek informacji o producencie czy importerze. Zareklamowanie takich wkładów jest dużo trudniejsze bo wtedy mamy do kontaktu tylko sprzedawcę. Zazwyczaj gdy przedstawia się problem to sprzedawcy bojąc się o opinię i wymieniają wkłady na nowe. Gorzej jest w przypadku gdy zamiennik uszkodzi drukarkę.

Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne oryginalne to przez kilkanaście lat spotkałem się tylko dwa razy aby tusz oryginalny (z ważną datą) był zaschnięty. Jako, że ja byłem sprzedawcą, to wymieniłem tusz klientowi natomiast sam odesłałem tusz do dystrybutora.

Niestety najczęstszym powodem reklamacji są źle dobrane wkłady do drukarki. Gdy sami wybierzemy taki wkład i później próbując osadzić w drukarce zorientujemy się, że wybraliśmy zły to niestety nie mamy szans na uznanie reklamacji to oczywiste. Inaczej jest w przypadku, gdy to sprzedawca nam doradził tak wkład. Gdy zakup był bezpośredni w sklepie też może być różnie,  zwłaszcza w marketach gdzie ciągle jest inny sprzedawca. Jednak gdy zakup dokonaliśmy przez internet to warto sprawdzić czy sprzedawca nie popełnił błędu w opisie produktu, a najlepiej dodatkowo zapytać podczas zakupu (mailem) czy zamiennik będzie pasował do naszego modelu drukarki i czy producent gwarantuje naprawę w przypadku uszkodzenia drukarki przez te wkłady.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *